Így készült a "Csúszós az Út!"

Most lerántom a leplet, és betekintést nyerhettek a végleges képemhez vezető folyamatba.

Kezdjük ott, hogy megint havazik :D Épp itt volt az ideje! Bár sokan (főleg autósok) utálják, én csak rajongani tudok a friss hóért! Így hát ma is kimenekültem magam elől a hóba.

Na nézzük, mi kell egy téli fotózáshoz!
Kell tél, meg fényképezőgép. Ilyen egyszerű!
Ha biztonságban, egészségben akarod tudni magad, meg a felszerelésed, nem árt, ha megfogadsz néhány tanácsot! Először is öltözz fel. Fotózás közben sokat leszel egy helyben, fázni fogsz. Kesztyű, sál sapka a minimum. Ha messzebbre mész, vagy sokat maradsz kint, vigyél termoszban teát, meg társaságot!
Fontos a fotómasinára is vigyázni! Ha esik vagy havazik, lehetőleg ne nagyon nyitogass rajta semmit, mert bizony bele fog esni a trutymó (segít a helyzeten, ha viszel magaddal ernyőt). Érdemes pótakkuval készülni, hiszen a hidegben bizony gyorsabban merül.
A külsőségek nagyjából megvannak, már csak egy jó téma kell. Ne félj sétálás közben kinézni a fejedből, úgy könnyebb lesz ;) Nézz magad elé, mögé, alá, felé! Hajolj le, mássz fel, bármi, amit nem a hétköznapi szemszögből nézel, nagyon máshogy fog mutatni.

Vissza a képemhez. Témámat megtaláltam: a viszonylag új, szomszédos  körforgalomban szeretném az autósokat megörökíteni hosszú záridővel.
Felszerelésem nem volt a legtökéletesebb; elinduláskor még vakus távkioldós játszadozást terveztem.
"Csúszós az Út" werk fotó
"Csúszós az Út" werk fotó
Vártam a különleges lámpájú autókat (ködlámpa, index, busz fényei), és kattintgattam. Persze a távkioldó szépen otthon volt a jó melegben, ezért 2mp-es időzítést használtam és fix 15mp-es expó időt. Na így tervezzen az ember.

Képek megvoltak, én szétfagytam, jöhetett az utómunka.
Így készült a "Csúszós az Út" fotóm
Így készült a "Csúszós az Út" fotóm
Az alapelképzelésemben a különböző képeket egymásra montíroztam volna, egy jópofa kavalkádot remélve.
Gyorsan egymásra illesztettem a képeket egy 22 réteges ps fájlban, levettem az átlátszóságot, és ezt kaptam:
Első próbálkozás
A hatás meglepően Instagramos és túl homogén lett. Különböző képek kombinációjával újra kezdtem, és szerintem szép variációk készültek!
Második próba
Második próba

Harmadik próba
Harmadik próba
És a legjobb képhez egy állat sofőr is hozzásegített. Havas úton körforgalmat nem közelítünk meg 50-nel, és főleg erre nem az utolsó pillanatban jövünk rá. Megcsúszott, én meg fotóztam. Baj nem lett belőle, de ez nem rajta múlott.
Csúszós az Út!
Csúszós az Út!
Igen, végre tél van! És miért szeretek én ilyenkor nagyon utcára menni? Mert a mazsolák nem mernek kimerészkedni, a vérprofik meg már az árokban vannak. Mindenkinek balesetmentes közlekedést ;)

N O  R  B  I